Direct naar content

Van omslachtig naar volautomatisch bestellen

Wagenborg Nedift b.v.

 

Hoe kunnen we het bestelproces verbeteren?

Wagenborg Nedlift werkt al heel lang samen met HD-Handel, die altijd openstaat voor verbeteringen op zowel kwaliteit van kleding, maar ook met name op bestelprocesversnelling, zo weinig mogelijk administratieve handelingen met een optimaal resultaat.
Onze vraag was destijds hoe we een centraal bestelpunt konden organiseren via het internet en hoe we uiteindelijk alles vol automatisch met bevoegdheden tot goedkeuring kunnen laten verlopen.

Luisteren, inventariseren, analyseren, invoeren en controleren totdat alles perfect werkt.

De eerste stap die we samen maakten, was het bouwen van een website door HD-Handel met onze input. Decentraal kan er uit een door de klant samengesteld assortiment worden besteld en ontvangen, de facturatie en betalingen blijven centraal.
Vanzelfsprekend is dan de volgende stap om onnodige administratieve handeling uit te sluiten, met een mooie term ook wel Robotic Process Automation  (RPA) genoemd. Op dit moment maakt de bestelsite van HD-Handel in ons ERP systeem
volautomatisch een inkoopopdracht aan, de besteller maakt de ontvangst bon en keurt hem goed bij ontvangst van de goederen, hierbij wordt direct een signaal naar de site van HD gestuurd om een factuur aan te maken en door te mailen naar
onze facturen processor, die de factuur boekt in ons ERP systeem. Nu nog wordt de factuur handmatig gematched met de ontvangst bon en vrijgegeven voor betaling, dit zal eind van het jaar ook volledig automatisch gaan gebeuren.
Onze samenwerking leidt niet alleen tot de juiste kleding, maar ook tot een grote besparing in ons bestelproces! Daarnaast hebben wij ondervonden dat ook duurzaamheid een centrale rol speelt bij HD, door de oude bedrijfskleding een tweede kans te
geven in een ontwikkelingsland.

Denken, doen en daadkracht van HD heeft geleid tot lagere kosten!

 

Bé van der Weide, Hoofd Administratie, Wagenborg Nedlift

 

Luisteren, inventariseren, analyseren, invoeren en controleren totdat alles perfect werkt.

Bé van der Weide

Vragen?

Neem gerust contact met ons op.

Telefoon: 074 - 242 33 62
E-mail: info@hd-handel.nl

Ook met ons samenwerken?

Ook een succesverhaal worden? We helpen je graag verder!